Transportas

K. Grinaveckas. Ką daryti verslui, jei bankas neduoda lizingo naujam automobiliui

Lietuvos automobilių parkui 17 metų. Pagal šį rodiklį esame paskutiniai Europoje ir rikiuojamės šalia Rumunijos, Graikijos bei Estijos, kurių automobilių parkai yra šiek tiek jaunesni. Naujo automobilio įsigijimas – brangus malonumas, o paskolos iš bankų – ne visiems prieinamos. Visgi iš bankų gavusiems neigiamą atsakymą nereikėtų nusiminti – yra išeitis.

Lietuvoje iš pirmą kartą registruojamų automobilių lizingu įsigyjama vos 20 %

Remiantis oficialiais „DataCenter“ duomenimis, per pirmus 8 šių metų mėnesius bankų sektoriai tradiciniu nuomos ar lizingo būdu finansavo apie 31 000 transporto priemonių įsigijimą. Iš jų 13 500 – naujų lengvųjų automobilių, 10 500 naudotų (iki 12 metų) ir beveik 7000 sunkvežimių bei puspriekabių.

Per tą patį laikotarpį pernai bankai finansavo apie 29 000 transporto priemonių, t. y. bankinė lizingo rinka augo vos 7 %. Tikėtina, kad per paskutinį šių metų ketvirtį transporto priemonių skaičius padidės 30 %. Kas reiškia, kad tai bus eiliniai metai, atnešę tik neženklų augimą lizingo rinkai. Bet ar tikrai šie skaičiai atspindi realią situaciją?

Pirmą kartą Lietuvoje registruotų transporto priemonių skaičius tiek per pirmuosius 2021 metų 9 mėnesius, tiek per pirmuosius 2022 metų 9 mėnesius išliko panašus. Priskaičiuojama apie 180 000 automobilių. Panašu, kad Lietuvos rinka kasmet gali įsisavinti panašų skaičių automobilių. Kyla klausimas, ar tikrai normalu, kad iš pirmą kartą registruojamų automobilių lizingu įsigyjama vos 20 %? Manau, bankai savo rizikos apetito nedidins arba tai darys su labai didele atsarga. O potencialo rinkoje tikrai daug – net likusių 80 %.

Alternatyvūs lizingo rinkos finansuotojai

Lietuvoje matoma tendencija, kad norintys įsigyti „jaunesnius“, saugesnius ir tvaresnius automobilius ieško alternatyvų. Žvilgsniai vis labiau krypsta į alternatyvius lizingo rinkos finansuotojus. Nors oficialios statistikos šiuo metu nėra, darau prielaidą, kad alternatyvi rinka kartu su visomis greitosiomis kredito bendrovėmis papildomai per metus finansuoja nuo 10 000 iki 15 000 transporto priemonių ir užpildo daugiau kaip 30 % visos lizingo bei nuomos rinkos. Kad susidomėjimas alternatyviu finansavimu auga, rodo ir mūsų vidiniai skaičiai. Per pirmus 9 mėnesius, lyginant su visais 2021 metais, sudarytų sutarčių skaičius pakilo 75 %, o metų pabaigoje, tikėtina, pasieksime net 100 % augimą. Klientai dažniausiai renkasi vidutinės ekonominės klasės automobilius, kurių kaina siekia iki 50 000 eurų. Ekonominės klasės automobilių srityje lyderiauja „Toyota hybrid“, Premium segmente BMW markės dyzeliniai automobiliai.

Kaip pasiruošti pokalbiui su finansuotoju

Tikėdamiesi gauti finansavimą automobiliui įsigyti, tam turite pasiruošti iš anksto ir atlikti „namų darbus“. Visų pirma, patariu atkreipti dėmesį į finansuotojo sąlygas. Jeigu automobilis bus skirtas verslo reikmėms, derėtų paruošti įmonės balansus: pelno bei nuostolių ataskaitas už paskutiniuosius metus ir einamųjų metų paskutinį ketvirtį, sąskaitos išrašą. Norėdami skolintis lėšų automobiliui, turėkite pradinį įnašą, kuris siekia mažiausiai 15 %. nuo perkamos transporto priemonės vertės.

Kęstutis Grinaveckas, „Finpro“ valdybos narys

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą