Įvairenybės

„Iki“ ir Lietuvos gamintojų bendradarbiavimas stiprina ekologiškų produktų kategoriją

Pasaulyje stiprėjantis dėmesys ekologiškiems produktams matomas ir Lietuvoje – vartotojai domisi produktų sudėtimi, kreipia dėmesį į poveikį aplinkai ir tvaresnius žemdirbystės ar gamybos būdus. Vaida Budrienė, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė, sako, kad per pastaruosius 5 metus matomą ekologiškų produktų kategorijos augimą palaikyti padeda ir glaudus bendradarbiavimas su Lietuvos gamintojais bei gausus lietuviškų ekologiškų produktų pasirinkimas.

„Visada stengiamės palaikyti Lietuvos gamintojus ir tiekėjus, nes jų produkcija yra aukščiausios kokybės, o tiekimo grandinė – trumpesnė, produktai greičiau pasiekia lentynas. Džiaugiamės, kad mūsų parduotuvėse yra gausus Lietuvoje pagamintų ekologiškų produktų pasirinkimas, o su jų gamintojais bendradarbiaujame daugiau kaip dešimtmetį. Stebime pirkėjų įpročius ir atsižvelgdami į juos stipriname ekologiškų produktų kategoriją“, – sako V. Budrienė.

Sėkmingas bendradarbiavimas

Ekologiškus produktus gaminančios ir „Iki“ tiekiančios įmonės „Foksas“ vadovas Aurimas Bagdanavičius taip pat antrina, kad susidomėjimas ekologiškais produktais didėja, o vieno didžiausių prekybos tinklų „Iki“ bendradarbiavimas prisidėjo prie bendrovės pozicijų stiprinimo. Su prekybos tinklu „Iki“ bendrovė „Foksas“ pradėjo bendradarbiauti ir ekologišką produkciją tiekti 2011 m. Į prekybos tinklą tiekiami produktai pažymėti „Bio Naturalis“, „Ekko“ ir „Naturalisimo“ prekės ženklais.

„Džiaugiamės bendradarbiaudami su vienu didžiausiu prekybos tinklu Lietuvoje. Dar 2019 m. „Iki“ mus nominavo kaip ekologiškiausią tiekėją. Tokios nominacijos ir įvertinimai skatina judėti į priekį, siūlyti vis naujas prekes ir edukuoti vartotojus rinktis ekologiškus produktus“, – teigia A. Bagdanavičius.

„Foksas“ į „Iki“ tiekia net 52 skirtingus produktus. Tarp populiariausių yra įvairūs aliejai – nuo saulėgrąžų, kanapių, alyvuogių iki rapsų ir kt., taip pat įvairių rūšių actas, arbatos, cukrus, ghee sviestas, kakava ir kavos, kruopos, makaronai, miltai ir kiti produktai.

Pasak „Iki“ komunikacijos vadovės, iš viso „Iki“ asortimente yra daugiau nei 300 ekologiškų produktų. Apie 150 iš jų sudaro ekologiški produktai su privačiais „Iki“ prekės ženklais, o jų pardavimai per šių metų sausį-rugsėjį, palyginti su tais pat praėjusių metų mėnesiais, išaugo 39 proc.

Susidomėjimas ekologiškais produktais

A.Bagdanavičius pasakoja, kad bendrovė veiklą pradėjo kiek daugiau nei prieš 12 metų.

„Stebėjome JAV rinkos tendencijas ir matėme, kad ekologiškų produktų paklausa auga. Suprasdami globalius poreikius bei tendencijas, nusprendėme, kad reikia ir Lietuvos pirkėjams pasiūlyti mūsų šalyje pagamintus aukščiausios kokybės ekologiškus produktus. Tuo metu strategija žengti į rinką tik su ekologiška produkcija galėjo pasirodyti rizikinga, nes tada supratimas apie ekologiją mūsų šalyje dar nebuvo išvystytas, reikėjo pradėti nuo vartotojų edukacijos, kas gi yra tikrai ekologiški produktai ir kaip juos atpažinti“, – sako A. Bagdanavičius.

Per daugiau nei dešimtmetį supratimas apie ekologiškus produktus gerokai išaugo. Kartu išsiplėtė ir bendrovės siūlomų produktų sąrašas – šiuo metu asortimente galima rasti daugiau nei šimtą įvairių produktų.

Specialūs reikalavimai ekologiškam ženklinimui

Ekologiški produktai yra specialiai ženklinami. Ekologiškų produktų ženklinimą aiškiai nustato Lietuvoje ir Europos Sąjungoje galiojantys reglamentai, o pagrindinis tokių produktų identifikavimo ženklas – vadinamasis žalias lapas. Bendrovės vadovo teigimu, gamintojams paženklinti savo produkciją šiuo ženklu nėra paprasta. Pirmiausia visos naudojamos žaliavos turi turėti ekologiškumą patvirtinančius sertifikatus. Taip pat ekologiškai sertifikuota turi būti ir įranga. Be to, speciali institucija nuolat tikrina bendrovę.

„Mums reikėjo Įrengti specialią ekologišką įrangą, nuolat pildyti įvairius dokumentus, du kartus per metus, o kartais ir dažniau, sulaukiame gyvų patikrinimų. Tai užtrunka laiko ir reikia papildomų sąnaudų, tačiau mes pasirinkome ekologišką kryptį ir esame pasirengę įdėti daugiau pastangų, kad mūsų produkcija atitiktų aukščiausius kokybės kriterijus. Didžiulį dėmesį kiekvienai gamybos ir tiekimo grandinės smulkmenai vertiname kaip savo išskirtinumą“, – sako A. Bagdanavičius.

Paklaustas, koks galėtų būti ekologiškos produkcijos pirkėjas, pašnekovas atsako, kad daugiausia tai 24-44 metų miestų gyventojai, besidomintys naujausiomis mitybos tendencijomis ir kreipiantys daug dėmesio, koks maistas yra jų lėkštėse.

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą