Verslas

Ekonomikos sąstingis neįklampino„SKP stiklo“

Antrus metus iš eilės stiklo paketų gamintojos UAB „SKP stiklas“ pajamos augo vidutiniškai po 40 %. Pernai bendrovės apyvarta, palyginti su 2010 m., ūgtelėjo 37 % iki 25 mln. Lt, o 2010 m., palyginti su 2009 m., apyvarta augo 44 % ir siekė 18,28 mln. Lt. Didinti pardavimus bendrovė planuoja iš šiai metais.

Pasak Žydrūno Mockevičiaus, „SKP stiklo“ direktoriaus, pardavimų augimą 2011 m. lėmė kokybiškesnių bei sudėtingesnių, todėl ir brangesnių stiklo paketų pardavimai. Pagamintų gaminių kiekis vienetais nedaug skiriasi nuo 2010 m, tačiau vidutinė vieno gaminio pardavimo kaina padidėjo beveik 40 %.
Anot bendrovės vadovo, panašūs dviejų metų rodikliai nereiškia tų pačių augimo priežasčių. 2010 m. svarbiausia buvo prisitaikyti prie naujų sąlygų, padengti nuostolius, kuriuos „SKP stiklas“, kaip ir kitos statybų sektoriuje dirbusios bendrovės, patyrė, rasti naujų rinkų, optimizuoti gamybą, iki minimumo sumažinti išlaidas ir – ypač svarbus veiksnys lėmęs įmonės išlikimą krizės metais – suvaldyti pinigų srautus.
„Ilgus metus vyravusi praktika, kai klientams tik susitarimų ir pasitikėjimo pagrindu buvo teikiami gana dideli kreditai prekėms, nebetiko, todėl įmonė pradėjo siūlyti žemesnes kainas, bet reikalauti greitai atsiskaityti. Tokia taktika užtikrino, kad lėšos pradėjo „judėjo“ sparčiau, pajėgėme gaminti produkciją, atsiskaityti su darbuotojais, valstybe bei tiekėjais“, – pasakoja Ž. Mockevičius.
2011 m. pardavimų augimą jau lėmė bendrovės gaminamos produkcijos kokybiniai pokyčiai ir išsaugotas potencialas gaminti sudėtingus, modernius, kokybiškus produktus.
Anot „SKP stiklo“ vadovo, akivaizdu, kad naujų daugiabučių statyba Lietuvoje vis dar apmirusi, gal tik dažniau užbaigiami jau prieš krizę pradėti darbai. Tačiau džiugina, kad vis didesnė dalis statytojų supranta gerų langų reikšmę visai namo kokybei bei eksploatavimo ekonomiškumui. Todėl didėja itin šiltų – trijų stiklų su dviem šilumą atspindinčiais stiklais – stiklo paketų poreikis, taip pat daugiau užsakoma saugių stiklų ir apsaugančių nuo triukšmo stiklo paketų, o užsienio rinkoje paklausūs nestandartinių gabaritų stiklo paketai, nuo labai mažų, iki labai didelių, kai vieno gaminio svoris siekia net 500 kg. Tokių stiklo paketų pagaminimas reikalauja aukštos kvalifikacijos darbuotojų ir modernių technologijų.
„Tai, kad „SKP stiklas“ išsaugojo patyrusius specialistus bei dar prieš krizę modernizavo gamybos įrangą, į jos atnaujinimą investavo net ir sunkesniais bendrovei metais, nulėmė, kad „SKP stiklas“ šiuo metu yra viena iš nedaugelio bendrovių Lietuvoje galinti pasiūlyti užsakovams ypač sudėtingus, atitinkančius aukščiausius Europos šalyse keliamus reikalavimus stiklo paketus. Todėl rasta produkcijos pirkėjų ir Europos šalyse, įžengta į jų rinkas, tarp jų paminėtini Skandinavijos šalių stiklo paketų pirkėjai, kurie dėl atšiauraus klimato šiems šilumą taupantiems gaminiams kelia ypač aukštus patvarumo, efektyvumo reikalavimus“, – pasakoja pašnekovas.
Pasak Ž. Mockevičiaus, tarp 2010 ir 2011 m. bendra tai, kad eksportas tapo pagrindine po krizės išlikusių įmonių veiklos garantija. Anot jo, galima drąsiai teigti, kad didesnė dalis, o kalbant apie aukščiausios kokybės gaminius, – tai ir visi Lietuvos langų, fasadų ir stiklo paketų gamintojai šiuo metu laikosi tik dėl eksporto rinkų. „SKP stiklo“ eksportuojamos produkcijos apimtis kasmet augo po 40 %.
„Palyginus eksportuojamos ir parduodamos Lietuvoje produkcijos santykį – skaičiai panašūs: apie 40% sudaro eksportas, apie 60% pardavimai šalies viduje. Tačiau dalis pardavimų šalies viduje, taip pat priskirtini eksportui, nes langų, vitrinų, fasadų gamintojai „SKP stiklo“ paketus tik montuoja į savo gaminius Lietuvoje, tačiau galiausiai jie irgi eksportuojami“, – teigia gamybinės įmonės vadovas.
Pasak Ž. Mockevičiaus, šiemet bendrovė su atsargiu optimizmu pardavimus planuoja padidinti 10–15 %. Anot vadovo, nors galima teigti, kad Lietuvos įmonės, dirbančios langų ir fasadų gamybos sektoriuje, jau atsigavo po krizės, prisitaikė prie sumažėjusios vietinės ir surado savo nišas užsienio rinkose, tačiau rasti argumentų didesniems teigiamiems pokyčiams būtų sudėtinga. Vietos rinka išlieka labai menka ir sunkiai prognozuojama, o eksporto plėtros apimtis gali pristabdyti abejonės dėl euro zonos ateities.
„Dviejų pastarųjų metų augimas patvirtino „SKP stiklo“ teisingus pasirinkimus praėjusiais metais, o šiais metais gali tekti priimti ir visiškai naujų iššūkių“, – realistiškai į ateitį žvelgia bendrovės vadovas.

Daugiau informacijos:
Žydrūnas Mockevičius, UAB „SKP stiklas“ direktorius, tel. (837) 750941, e. paštas zydrunas@skp.lt

Parašykite komentarą