Greipfrutų sėklos – viena iš patikimiausių priemonių nuo peršalimo

Artėjant permainingiems rudens orams medicinos specialistai pataria rūpintis savo imuninės sistemos stiprinimu. Pasak jų, rudenį ir žiemą itin atvėsta orai, padidėja drėgmė – susidaro puiki terpė peršalimo ligoms plisti. Baktericidines greipfrutų sėklų ekstrakto savybes tyrę 80 garsių pasaulio institutų tikina, kad greipfrutų sėklos – viena iš patikimiausių profilaktinių priemonių nuo peršalimo ir gripo. Atliktų tyrimų [...]




Baltijos šalių parašiutininkės savo rekordinį šuolį skiria kovai su krūties vėžiu

Rugsėjo 4-5 dienomis Pociūnų aerodrome (Prienų raj.) planuojamas moterų laisvo kritimo ore formacijos Baltijos šalių rekordas. Jungtinė Lietuvos, Latvijos ir Estijos šalių parašiutininkių komanda “Smilė” jo sieks bendradarbiaudama su krūties vėžio prevencijos projektu “Nedelsk”, ir tokiu būdu skatins Lietuvos moteris reguliariai tikrintis sveikatą. Apie 15 parašiutininkių, šokdamos iš 4 km aukščio, laisvame kritime su dar [...]



Selenas gali sumažinti riziką susirgti pūslės vėžiu

Biologiškai veiklus mikroelementas selenas gali apsaugoti nuo šlapimo pūslės vėžio, kuriuo dažniausiai suserga 50-70 metų žmonės, ypač rūkantys vyrai. Ispanų mokslininkai išanalizavo anksčiau atliktų septynių tyrimų duomenis ir nustatė, kad seleno vartojimas susijęs su pūslės vėžiu. „Kuo mažiau suvartojama seleno, tuo didesnė tikimybė susirgti šlapimo pūslės vėžiu“, sako tyrimo vadovė dr. Nuria Malats iš Ispanijos [...]

Erkės pavojingos iki pat vėlyvo rudens

Grybavimo sezonas pačiame įkarštyje, tačiau azarto apimti grybautojai, riešutautojai ar šiaip poilsiautojai neturėtų pamiršti saugotis vis dar alkanų erkių. Klaidinga manyti, kad erkės įsisiurbia tik pavasarį: Lietuvoje aktyvusis erkių periodas trunka nuo kovo pabaigos iki lapkričio vidurio. Antrasis erkių aktyvumo laikotarpis, kaip ir tikrasis sergamumo pikas, fiksuojamas rugpjūčio-rugsėjo mėnesiais. Rudenį joms reikia pasimaitinti, daugintis ir [...]

Gydytoja L.Socevičienė viešėjo lazerinės regos korekcijos (LASIK) išradėjo operacinėje Graikijoje

Svarbiausia – laimingas pacientas. Tokią paprastą tiesą Akių klinikos Lirema gydytoja Lina Socevičienė išgirdo viešėdama Graikijoje. Čia ji tris savaites stažavosi pasaulyje žinomo lazerinės akių korekcijos metodo LASIK išradėjo profesoriaus Ioannio Pallikario operacinėje. Susipažino su LASIK “tėvu” Dažnai įvairias tarptautines konferencijas ir kursus užsienyje lankanti L.Socevičienė šią vasarą laimėjo Europos akių gydytojų draugijos (SOE) kasmet [...]

Vitaminas D susijęs su vėžio ir autoimuninių ligų genais

Mokslininkai nustatė, kad vitaminas D turi įtakos daugiau nei 200 genų, įskaitant tuos, kurie susiję su vėžiu ir autoimuninėmis ligomis kaip išsėtinė sklerozė, ir šios išvados patvirtina, koks reikšmingas gali būti vitamino D nepakankamumas. Laikoma, kad pasaulyje vitamino D nepakankamumą patiria milijardas žmonių, todėl britų ir kanadiečių mokslininkų grupė teigia, kad sveikatos priežiūros tarnybos turi [...]

Lietuvoje sveikatos draudimo įmokos – vienos mažiausių Europoje

Mitų, jog Lietuvoje mokesčiai bene didžiausi pasaulyje ar bent Europoje, pasėtos sėklos kažkodėl suveši iki tikrąjį vaizdą užgožiančių brūzgynų, nors statistikai, objektyvūs ekspertai dažnai pateikia visiškai kitokius arba gana tolimus nuo piešiamų baubų objektyvios realybės skaičius bei faktus. Štai pastaruoju metu dažnokai galima išgirsti padejavimų, kad Lietuvoje itin brangiai kainuoja privalomasis sveikatos draudimas, kad nuo [...]

Žaliosios lapinės daržovės gali sumažinti diabeto tikimybę

Vartojant daug žaliųjų lapinių daržovių, gali sumažėti rizika susirgti diabetu, teigia Jungtinės Karalystės mokslininkai. Jie išnagrinėjo anksčiau atliktų šešių tyrimų apie vaisių ir daržovių vartojimą duomenis ir nustatė, kad tik špinatai ir kopūstai gali turėti teigiamo žymaus poveikio diabeto tikimybei sumažinti, praneša BBC. Kasdien suvartojant pusantros porcijos, antrojo tipo diabeto rizika sumažėja 14 procentų, rašoma [...]

Vitamino D nepakankamumas siejamas su nėštumo komplikacijomis

Moterys, kurioms nėštumą lydi itin didelis kraujospūdis, paprastai organizme turi sukaupusios mažiau vitamino D nei sveikos nėščiosios, ir galbūt šio vitamino trūkumas turi įtakos tokiam sveikatos pablogėjimui. Tokias Pietų Karolinos mokslininkų išvadas paskelbė žurnalas „American Journal of Obstetrics & Gynecology“, praneša „Reuters Health“. Didelis nėščiųjų kraujospūdis arba preeklampsija yra sudėtingas ir nepakankamai ištirtas reiškinys. Nors [...]

Žuvų taukai berniukams gali pakelti nuotaiką

Paaugliams berniukams valgant daugiau riebios žuvies, kaip skumbrė, lašiša ar sardinė, jie gali dažniau būti geresnės nuotaikos, rodo Japonijoje atliktas tyrimas. Tačiau to nepasakysi apie mergaites, praneša „Reuters Health“. Tokijo universiteto mokslininkai ištyrė daugiau kaip 6500 moksleivių, kurių amžius buvo nuo 12 iki 15 metų, siekdami nustatyti mitybos ir depresijos tikimybės priklausomybę. Apskritai, 23 procentai [...]