Verslas

TNS LT: pirmąjį pusmetį reklamos apimtys augo 6,5 proc.

Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2015 m. sausio – birželio mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 6,5 proc., lyginant su 2014 m. analogišku laikotarpiu. Šį pusmetį reklamos apimtys labiausiai augo kino ir lauko video reklamoje, kiek mažiau vidaus kanaluose, TV, lauko statinės reklamos ir radijuje.

„Pirmąjį šių metų pusmetį labiausiai išaugo socialinės reklamos gross apimtys. Aktyviausiai buvo reklamuota saugaus eismo akcija, paramos akcija „Gelbėkit vaikus“, A. Guogos paramos fondo prašymas paremti Lietuvos kariuomenę. Keturis kartus paaugo automobilių draudimo, du kartus – mobiliojo ryšio telefonų prekybos gross reklamos išlaidos“, – tyrimo duomenis įvertino TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Lyginant produktų grupes, matyti mobiliojo ryšio operatorių paslaugų biudžeto mažėjimas, pirmąjį pusmetį jis smuktelėjo 64 proc. Taip pat 33 proc. sumažėjo gross investicijos į mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo korteles, 19 proc. populiariosios muzikos koncertų, festivalių reklamą.

Iš reklamdavių pirmąjį šių metų pusmetį labiausiai per pirmąjį pusmetį gross išlaidas didino Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos, greitųjų kreditų bendrovė „Nordecum“, „Minibank“.
Šiemet „Bitė“ reklamos gross pinigus mažino 64 proc., „Mondelez International“ – 46 proc., „Henkel“ – 37 proc.
TV reklamos trukmė, lyginant 2015 ir 2014 metų pirmojo pusmečio duomenis, paaugo 8,8 proc. Per šešis 2015 metų mėnesius televizijoje buvo ištransliuoti 800 tūkst. reklaminių klipų.
Spaudos reklamos apimtys, krito 6,8 proc. Laikraščiuose buvo išspausdinta 5 mln. 362 tūkst. kvadratinių centimetrų reklamos, reklamos plotas mažėjo 7,4 proc. Žurnaluose reklamos plotas krito 5,7 proc. ir sudarė 3 milijonus 138 tūkst. kvadratinių centimetrų reklamos.
Radijo stotys per 2015 metų sausį – birželį transliavo 3 mln. 543 tūkst. sekundžių reklamos ir tai buvo 0,8 proc. reklamos daugiau negu per 2014-ųjų šešis mėnesius.
Per pirmąjį 2015-ųjų metų pusmetį, lyginant su 2014 metų tuo pačiu laikotarpiu, banerinės interneto reklamos gross* išlaidos nukrito 11,7 proc.
Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2015 ir 2014 metų sausio – birželio mėnesių duomenis, augo 4,5 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose buvo 20,7 tūkst. m² reklamos.
Lauko video reklamos ekranuose buvo transliuota 2 mln. 79 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su 2014 metų pirmų šešių mėnesių duomenimis, lauko video reklamos apimtis sekundėmis augo 36,3 proc.

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo uždėta beveik 18 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2014 metų šešių mėnesių rezultatais, Fillboard reklamos kiekis smuktelėjo 0,3 proc.
Vidaus TV reklamos sekundės, lyginant 2015 ir 2014 metų sausio – birželio mėnesių duomenis, augo 11,4 proc.
Kino reklama augo 49,2 proc. Šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta 223 tūkst. reklaminių klipų.
Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2015-ųjų ir 2014-ųjų* metų sausio – birželio mėnesių rezultatus.

Reklamos apimčių pokytis
Žiniasklaida Reklamos apimtys Pokytis %
TV sekundės 8,8
LAIKRAŠČIAI cm² -7,4
ŽURNALAI cm² -5,7
RADIJAS sekundės 0,8
INTERNETAS gross išlaidos -11,7
LAUKO STATINĖ REKLAMA m² 4,5
LAUKO VIDEO REKLAMA sekundės 36,3
FILLBOARD kartai -0,3
VIDAUS TV REKLAMA sekundės 11,4
KINO REKLAMA kartai 49,2

TOP 10 reklamuotojų
Reklamuotojas
TELE2
STUDIO MODERNA
PROCTER&GAMBLE
MAXIMA LT
RECKITT BENCKISER
OMNITEL
4FINANCE
PALINK
OLIFĖJA
EUROVAISTINĖ

Produktų grupės TOP 10
Produktų grupė
GREITASIS KREDITAS
PREKYBOS TINKLAI
PREKYBOS CENTRAI
VAISTINĖS
MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA
INTERNETO+MOBILUS RYŠYS
MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS
MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI
LOTERIJOS
ALUS

Produktų grupių pokytis
Produktų grupė 2015 01-06 2014 01-06
GREITASIS KREDITAS 1 3
PREKYBOS TINKLAI 2 1
PREKYBOS CENTRAI 3 5
VAISTINĖS 4 6
MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA 5 10
INTERNETO+MOBILUS RYŠYS 6 11
MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS 7 4
MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI 8 2
LOTERIJOS 9 13
ALUS 10 9

Televizijoje, radijuje, lauko video ir vidaus TV reklamos laikas yra skaičiuojamas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos.
Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.
Didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.
„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.
*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.

Parašykite komentarą