Transportas

BTA: per šių metų vienuolika mėnesių BTA išmokėjo daugiau kaip 46,4 mln. litų TVPCAD išmokų

Ne gyvybės draudimo bendrovė BTA per šių metų vienuolika mėnesių išmokėjo daugiau kaip 46,4 mln. litų transporto priemonių valdytojų privalomojo civilinės atsakomybės draudimo (TVPCAD) žaloms padengti. Tai yra 17 proc. mažiau nei pernai ir 12 proc. mažiau nei užpernai tuo pačiu laikotarpiu. Tuo tarpu bendrovės TVPCAD įmokos šiemet siekė daugiau kaip 96,1 mln. litų, tai 6 proc. mažiau nei pernai, tačiau 9 proc. daugiau nei užpernai.

TPVCAD sudaro bene didžiausią draudimo bendrovės pajamų dalį. Vis tik per bendrovės veikimo istoriją yra užfiksuotas ne vienas eismo įvykis, smarkiai papurtęs draudikų kišenes. Kita vertus, dar skaudesni atvejai minimi, kai dėl vienokių ar kitokių priežasčių kaltininkas pats visą išmokėtą kompensaciją privalėjo grąžinti draudikui.

„Per visą BTA veiklos Lietuvoje istoriją užfiksuotas tikrai ne vienas skaudus įvykis, bendrovei kainavęs milijonus litų. Daugiausia tokių nelaimių buvo užsienyje, ypač daug – Lenkijoje, tačiau keletas užregistruota ir Lietuvoje. Dažniausiai bendrovė turi padengti sužalotų asmenų gydymo ir reabilitacijos išlaidas. Ypač skaudžiais atvejais, kai žūsta žmogus, kuris buvo dar ir šeimos maitintojas, bendrovė kompensuoja „maitintojo netekimo išlaidas“, t.y. moka periodines išmokas šeimos nariams. Todėl labai svarbu visada elgtis taip, kad nelaimės atveju nesudarytumėte aplinkybių, kuriomis kaltininkui reikėtų TVPCAD žalą kompensuoti draudikui. Viena dažniausių iš jų– pabėgimas iš įvykio vietos“, – teigia BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Itin skaudžius eismo įvykius bendrovės darbuotojai mena ir devyneris metus

Pasak specialisto, kai kurie įsimintini įvykiai įvyko daugiau kaip prieš 9 metus, tačiau bendrovėje jų niekas nepamiršo. Prieš tris metus Lenkijoje vairuotojas nesugebėjo laiku sustabdyti važiuojančio vilkiko ir rėžėsi į priekyje važiuojantį lengvąjį automobilį. Jis nuo smūgio išlėkė į priešpriešinį eismą ir susidūrė su kitu priešprieša judančiu automobiliu. Tuomet bendrovė sulaukė bene 10 artimųjų pareiškimų dėl turtinės bei neturtinės žalos atlyginimo, kurios visos buvo patvirtintos. Įvykis bendrovei kainavo apie 4 mln. litų. Keletą metų anksčiau toje pačioje šalyje nutiko kitas didelis eismo įvykis, jis bendrovei kainavo beveik 3 mln. litų. Ne mažiau skaudžios avarijos nutiko Austrijoje ir Airijoje, abiejose šalyse įvyko dviejų automobilių važiavusių priešprieša susidūrimai, žaloms kompensuoti prireikė po 2,5 mln litų.

Lietuvos transporto žalos mažesnės nei užsienyje

Lietuvoje nutikusių eismo įvykių žalos – kiek mažesnės. Čia skaudžiausius įvykius sukėlė specializuotos ūkio technikos vairuotojai ar dideliu greičiu skriejantys lengvieji automobiliai. Tarp įvykių su lengvaisiais automobiliais pasitaikė ir tokių, kurie bendrovei kainavo daugiau kaip 1,7 mln. litų. Dažniausiai tokiose situacijose vairuotojai lekia dideliu greičiu, nesuvaldo transporto priemonės ir išvažiuoja į priešpriešinį eismą, kur susiduria su kita transporto priemone. Aukų tokiuose įvykiuose išvengti praktiškai neįmanoma.

Jei eismo įvykio kaltininkas neturi TVPCAD, išmokas moka transporto draudikų biuras

Tačiau, pasak BTA Ekspertizių skyriaus vadovo, daugiausiai klausimų ir nesusipratimų kyla, kai avarijos kaltininkas neturi privalomojo automobilio draudimo. Tokiu atveju nukentėjusiajam žala atlyginama įprastai, tačiau toliau aiškintis situaciją draudikas perduoda Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biurui. Šis iš karto kompensuoja draudikui išmokėtą žalą, kurią vėliau regreso būdu išieško iš kaltininko. Ekspertas pastebi, kad dažnai žmonės baiminasi tokioje situacijoje likti be nuostolių atlyginimo, todėl skuba nuraminti, kad jei yra aiškus avarijos kaltininkas ar identifikuojama kaltininko transporto priemonė, kompensacija visuomet bus išmokėta.

Sprukti iš įvykio vietos – neapsimoka

Neretai šoko ištikti ar dėl kitų priežasčių kaltininkai vairuotojai pasišalina iš įvykio vietos. Pasitaiko, kad jie sprunka net nepastebėję, kad įvykio vietoje liko jų automobilio valstybinis numeris arba smūgio metu jo įspaudas liko kitoje transporto priemonėje. Dažnai valstybinį numerį užfiksuoja kameros, o kartais būna ir taip, kad vairuotojas automobilį palieka pačioje nusikaltimo vietoje ir sprunka pėsčiomis. Taip pat labai svarbu apklausti aplinkinius ir išsiaiškinti, ar nėra eismo įvykio liudininkų. Neretai jų parodymai gali turėti lemiamos įtakos sprendimui. Visais minėtais atvejais draudimo bendrovė išmoka žalą nukentėjusiajam, o vėliau ją išieško iš kaltininko. Jei vairuotojas pasišalina iš įvykio vietos palikdamas automobilį – atsako jo savininkas. Svarbu atkreipti dėmesį, kam skolinate automobilį, ar tikrai pasitikite šiuo asmeniu, ar nerizikuojate likti atsakingas už galimus nelaimės padarinius.

„BTA Insurance Company“ SE filialas pernai pasirašė virš 186 mln. litų įmokų, o tai yra 17 proc. daugiau nei 2012 m. Bendrovės draudimo portfelyje daugiausiai augo KASKO draudimo rūšis (56 proc.), antroje vietoje – bendrosios civilinės atsakomybės draudimas (45,5 proc.), trečioje – nelaimingų atsitikimų draudimas (37,6 proc.). Ne gyvybės draudimo bendrovė pernai klientams Lietuvoje atlygino 89,83 mln. litų, o šiuo metu kas valandą išmoka daugiau kaip 34 tūkstančius litų draudimo išmokų, kas 3 minutes užregistruoja po naują įvykį, per mėnesį pradeda 3100 naujų bylų. BTA filialas Lietuvoje klientų laukia naujai pastatytame A klasės energetinio efektyvumo biurų pastate „Grand Office“, kuris yra šalia Vilniaus miesto vakarinio aplinkkelio, Viršuliškių skg. 34.

Parašykite komentarą